Een verzameling ideeën, substraten en bezinksels. Om te tonen hoe producten ontstaan, om nog producten van te maken, om reeds vergevorderde producten in te herkennen.
Frivole efficiëntie
Ideeën die utiliteit aan milde waanzin verbinden. Onze huisstijl die nieuwsgierigheid uitbeent.
Leesbaar vanaf de borstkas De anti-teksten die elk T-shirt liefdevol verdraagt. Symbiosis scrapbook Collectief 15 op Instagram. Wie heeft een middelpunt nodig Zal de dichteres die haar bundel ‘Wie heeft een middelpunt nodig’ noemt uit de bocht vliegen of de hoelahoep draaiende houden? Nockfoto’s Provocatie in beeld: open, rauw, weerlegbaar, illustratief.
Bodumproducten
Ideeën met een duistere rand, die betwisten dat de waarheid per se subjectief is. Ons eigen kleine darkweb.
De naakte poedel
Ideeën waarin de geest en/of het lichaam worden blootgelegd. Een tuimelende val in de buigbaarheid van de poriën.
Collectief 15 gaat diep. Gaat in de haarvaten zitten van de essentie. Fileert je met vragen en nog meer vragen. Het is even wennen, de vragen zijn anders dan ik van een journalist gewend ben. De uitkomst is goed samen te vatten in deze quote: ‘Ik wil mijzelf en producten afpellen tot de essentie’. Ik had het niet beter kunnen zeggen! Dit in combinatie met fotobeelden: rauw, oprecht, helder waar nodig en vaag waar gewenst. Afpellen tot de essentie is precies wat Collectief 15 met mij heeft gedaan.
Bas de Groot